Kategorie | In Game Advertising

Reklama w grach lepsza od tradycyjnej

Tagi , ,
Data dodania: 01 lipiec 2008 14:07, autor FOMFNY

Z upływem czasu coraz częściej słyszymy o reklamie w grach komputerowych. Badania wykazują, że in-game-advertising (reklama w grach) jest znacząco bardziej przyjazna i chętniej oglądana przez jej odbiorców, niż standardowa forma reklamy w tradycyjnych mediach.

Z badania przeprowadzonego przez Nielsen Games na zlecenie IGA WorldWide, wynika że około 82% badanych użytkowników, nie widzi przeciw skazań w umieszczaniu reklam w grach wideo. Ta sama większość jest również zdania, że gry komputerowe są tak samo przyjazne z nimi, jak i bez nich (reklama).

Co lepsze, ponad 70% badanych jasno stwierdziło, że reklama w grach komputerowych jest lepiej postrzegana i zapamiętywana, niż tradycyjna dotychczasowa jej forma. “Reklama przykuwa większą uwagę i nie przeszkadza” - mówi jeden ze zwolenników umieszczania reklam w grze, po czym dodaje: “gry komputerowe czy też wideo, stają się przez to bardziej realistyczne”.

Szacuje się, że branża ta w 2012 roku osiągnie wartość ponad 2 miliardów dolarów.

Popularne: 17%



Zobacz również:

  • Entuzjasta i sceptyk o reklamie w grze
  • Redakcja
  • AdAction - Case Study, reklama w grach
  • 36i6 na stole PKR Poker
  • Polska reklama na serwerach Counter-Strike

  • Komentarze: 20

    1. LAME napisał:

      :) to ja jestem inny bo mi troche przeszkadza :D

    2. FOMFNY napisał:

      Daj przykład ;-).

    3. S1ERGIEJSKA napisał:

      gdzie ci uzytkownicy byli badani?

      i chcesz powiedziec ze ludzie bardziej lubia ogladac reklamy w grze niz w telewizji?

      “Reklama przykuwa większą uwagę i nie przeszkadza” owned.

      Three Games. One Box.

      ale zajebalo newsem pod adaction ;dd

    4. FOMFNY napisał:

      No ja sobie tego nie wymyślam ;).
      http://www.mediaweek.com/mw/content_display/news/digital-downloads/gaming/e3i8d91a7147083886b91bf37021330e6f7

      http://www.sk-gaming.com/content/17467-Ingame_Advertisement_market_to_be_worth_2Bn_by_2012

      http://baltimore.bizjournals.com/baltimore/prnewswire/press_releases/national/United_Kingdom/2008/06/04/AQW061

      Tak AdAction, jako jedynie w PL się tym zajmują ;).

    5. S1ERGIEJSKA napisał:

      no dobra ale pod adaction bo kogo to obchodzi ;d

    6. znafca napisał:

      Ja tam wolałem konterq bez pedalskich reklam. :-/

    7. steelon napisał:

      Widzę Radek, że próbujesz zrobić z espmanii jakiś portal gamingowo-biznesowy, niestety z takim poziomem użytkowników, to jest jak walka z kisielem.

    8. szalik napisał:

      Może fąfon lubi walkę z kisielem, czy tam w kisielu :P

    9. POLCARD napisał:

      netgaming bylo dobre, to Ci jakas sensacja to ciekawy wywiad, glownie chodzilo mi o te artykuly z rubryki “Ostatnie artykuły” (te obrazkowe, netgaming.pl)

      teraz probujesz na sile zrobic jakis portal o tematyce GIER, chuj mnie obchodzi jakis farcry czy inne gowno, najfajniej byloby gdybys podzielil to w ten sposob

      cs.espmania.pl
      fifa.espmania.pl
      wc3.espmania.pl
      blablblba.espmania.pl

      i zeby mozna bylo sobie ustawic ze podczas wchodzenia na https://www.espmania.pl dany dzial bylby naszym startowym

      gg

    10. vib napisał:

      mnie zawsze dziwia te rozne opublikowane testy, gdzie wynika, ze reklamy sa OK, a wrecz gracze ich pragna :P

      no jak bozie kocham - nie znam osob, ktore lubia reklamy, spam i inny ten syf - bez wzgledu na typ medium

      to jest udowadnianie czegos na sile - takie same farmazony jak to ze telewizja publiczna za pieniadze z reklamy i abonamentu robi programy misyjne (typu jakies randki w tylku, m jak mloty , czy geje na lodzie)

    11. CzuK napisał:

      vib, to już znasz:) Ja nie mam nic przeciwko reklamie. Oczywiście pod pewnymi warunkami. Ktoś kto wkłada dużo czasu w jakiś projekt i ma okazję na nim zarobić, to czemu nie. Należy się, skoro dostarczają mi treść, którą lubię i z niej korzystam. Nie jestem jakimś ultrasem, który jak zobaczy mały banerek, to już jęczy, o komercji i zdradzaniu wartości (rycerskich?). To jest głupota moim zdaniem. Nawet przeczytam zawartość reklamy i kliknę jak będzie trzeba;) Reklama w CS-ie mi w ogóle nie przeszkadza. Tak samo bannerki na espmanii.
      Niektórzy jednak przesadzają i to rzeczywiście zraża ludzi do tego tematu. Na przykład te pop-upy na ESL. Przecież tego kurewstwa nawet w połowie przypadków nie można zamknąć, bo jest X schowany pod prawym panelem. Na espmanii nie wkurza mnie aż tak wrzucanie tych newsów z dupy i powolne robienie ze strony jakiegoś gry.onet.pl. Swoją drogą ciekawe kiedy na stałe wrzucą dział z gierkami flashowymi;) Treść sobie jakoś tam odfiltruje i przeżyje. Wkurza mnie zachowanie Radka i AdAction. Tego, że na siłę próbują nam wmówić, że np. promocja Assassin’s Creed na PS3 to jest e-sport pełną gębą. Im mocniej to robią, tym bardziej do siebie zrażają ludzi. Przecież to jest kurwa agencja reklamowo-marketingowa. Kto ma wiedzieć jak się obchodzić z ludźmi, jak nie oni? Sam nie jestem specem od PR-u, ale wydaje mi się, że nie tędy droga. Stawiasz sprawę jasno. To jest mój serwis. 20% będą stanowić newsy sponsorowane i chuj. Za to masz 80% informacji, których pragniesz. Uczciwy układ? Akceptujesz albo nie;)

    12. POLCARD napisał:

      no dokladnie robisz tutaj gry.onet.pl ;-(

    13. barciu napisał:

      Jak coś Was nie interesuje, to nie czytajcie tego i nie wypowiadajcie się w komentarzach ,-). Dla jednych takie rzeczy są ciekawe, dla innych nie ,-).

    14. kficzol napisał:

      I DONT CARE, JUST GIVE ME MY GAMESPHERE

      kurwa, south park rox!

    15. znafca napisał:

      Coś w tym jest, konkursy dotyczące gier flaszowych i inny syf. Ale tak to już będzie - Radek stracił niezależność, teraz podlega edekszyn.

    16. barciu napisał:

      znafca: Dlatego lepiej przyjąć to do wiadomości, niż jęczeć ,-). Zobacz wcześniejsze komentarze :D.

    17. aniec2 napisał:

      znawcy….

      Misie drogie, kończy sie czas, ze na browar, mieszkanie i szyneczkę bierze sie od rodziców.

    18. vib napisał:

      Czuk - sa reklamy i reklamy
      w takim cs-ie masz pare banerow wkomponowanych w mape i baner przy ladowaniu mapy i baner przy HLTV i i to faktycznie nie przeszkadza
      a sa gry, gdzie jak ja wlaczasz to pierw przez pol minuty masz reklamy - i ich nie przewiniesz - tu juz mnie kurwica zawsze bierze

      kiedys ludzie jak piratowali to szukali crackow, no-cd itp. a teraz w takich zestawach juz grupy ktore produkuja wlasnie “piguly” do gier zalaczaja pliki, ktore wylaczaja nam te reklamy - o czyms to swiadczy, ludzie maja dosc tej propagandy - ja teraz do gier oryginalnych stosuje wlasnie cracki, bo nie mam zamiaru czekac pol minuty zanim mi sie gra wlaczy, az obejrze te rozne bzdury w intro

      po za tym jest taka sprawa: jak kupuje gre i place to wolabym miec produkt wolny od reklam, jak chca zebym je ogladal to gra powinna byc darmowa (a oni niech zarabiaja na reklamie)
      to wlasnie tak samo jak w TV - jak jest platforma darmowa to mamy reklamy, jak place ciezki abonament miesieczny to place go za ogladanie filmow a nie reklam podpasek

      a reklamy na sajtach mnie nie drazna - pod warunkiem, ze nie sa wlasnie to pierdzielone popupy, ktorych czesto nie ma jak wylaczyc - ale sajty mam za free, nie place za dostep do nich - cos za cos to rozumiem

    19. FOMFNY napisał:

      “Wkurza mnie zachowanie Radka i AdAction. Tego, że na siłę próbują nam wmówić, że np. promocja Assassin’s Creed na PS3 to jest e-sport pełną gębą” - nie czaje CzuK :).

      “Radek stracił niezależność, teraz podlega edekszyn.” - a w czym się objawia ta niezależność?

    20. kficzol napisał:

      Niezależność to ciśnięcie każdego po równo!


    Dodaj komentarz

    Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.





    Ankieta

    Klasyfikacja końcowa finałów ESL Pro Series?

    View Results

    Loading ... Loading ...

    Barcode oraz Kanał RSS



    • Archiwum