Aktualne: EM#5 WCG ENC Było: ESWC 2010 Liga: Cybersport Inne: Plotki Join
Żeńska scena Counter-Strike’a w Polsce?
13 styczeń 2009 16:30 - , , ,

W serwisie drużyny Frag eXecutors pojawił się ciekawy wywiad (notabene mojego autorstwa :P) z zawodniczką “No Mercy Girls” – Anetą “Fantasia” Koper. Jeśli chcecie się dowiedzieć co nieco o polskiej scenie Counter-Strike’a w wersji “female”, poznać bardziej Anetę (jako zawodniczkę) czy po prostu zaspokoić swoją ciekawość zamieszczonymi zdjęciami to zdecydowanie polecam. Aby zachęcić Was do kliknięcia w link poniżej, jedno z pytań…

Obawiam się, że 85% czytających nie ma pojęcia o żeńskiej scenie Counter-Strike’a w Polsce, a tym bardziej na świecie. No można ta wiedza ogranicza się do “SK Ladies zmienia skład” czy “ale bym przeleciał zAAz”. Jesteś w stanie nam przybliżyć co nieco sytuację jaka panuje w Polsce? Ile mamy drużyn, ile gra dziewczyn w CS’a, która (drużyna/zawodniczka) jest uznawana za najlepszą, itd.?

…na które odpowiedź znajdziecie tutaj – Aneta Fantasia Koper: “miałam okazję trenować hockey na rolkach i lodzie”.

Aneta “Fantasia” Koper i tłum… podczas Poznań Game Arena 2008. Stoisko ASUS’a.


Komentarze: 70 (dodaj nowy)

eng [13/01/2009, godz. 16:46]

poziom zenskiej sceny pokazal wystep pgsu na eswc.

btw smieszna jest dla mnie teraz ta moda na te zespoly, ledwo sie bronie nauczyly kupywac i juz zakladaja dywizje…oczywiscie nie mowie o tych “lepszych”


Blade [13/01/2009, godz. 17:15]

to samo jest z dziecmi z ffa, ledwo sie dowiedza co to klan a juz go zakladaja :)


Soldier [13/01/2009, godz. 17:15]

Miło się czytało, lecz prawdą jest, że słabiutko grają. Miałem zaszczyt grać przeciwko dziewczynom z PGSu i nie pochwalę ich gry. :-(


dArk [13/01/2009, godz. 17:18]

mnie tam raczej dziwi, czemu zakladaja jakies zenskie ligi, przeciez hlc czy inne turnieje, to raczej nie jest MESKA LIGA…


Soldier [13/01/2009, godz. 17:25]

Bo może wiedzą, że szans nie mają :D?


mars [13/01/2009, godz. 17:27]

Fantasia: Witam Cię Radosławie.

HAHA


dArk [13/01/2009, godz. 17:29]

jak nie zaczna grac z lepszymi to sie nie naucza dobrze grac imho, a jak maja jeszcze sponsorow i gowno graja to takie z (_|_) troche


FOMFNY [13/01/2009, godz. 17:46]

To akurat edytowałem MarS :DDDDDDDD.


Soldier [13/01/2009, godz. 17:58]

Tak. Jak zaczną grać z lepszymi to się im odechce, bo zobaczą, że mixy je biją. Ot co.


barciu [13/01/2009, godz. 18:08]

Czemu?

Dziewczyny z PGS’u były na dwóch zagranicznych lanach (o ile dobrze pamiętam) i jak widać nadal mają ochotę do gry ,-). Poza tym jakby nie patrzeć kobieca scena powoli idzie do przodu.


GwayhyR [13/01/2009, godz. 18:10]

No cóż, jako że poziom sceny female w Polsce odbiega nawet od “średniaków” grających w piksele, to nie ludzie nie interesują się ich występami. Szkoda trochę, bo dziewczyny bardzo szybko dostają się do dobrych teamów i na wejście mają świetne warunki do grania.


soql [13/01/2009, godz. 18:14]

#Soldier dobry z Ciebie wariat, nie wiem czym chciałeś się pochwalić, kiedy mówisz, że zbiłeś dziewczyny z PGSu czy tam skąd.


Soldier [13/01/2009, godz. 18:16]

Czy ja napisałem, że biłem je? Po prostu sądziłem, że stać je na więcej.


STULEJ [13/01/2009, godz. 19:20]

“Agata “Fantasia” Koper i tłum… podczas Poznań Game Arena 2008. Stoisko ASUS’a.”

*ANETA :)


lelouch [13/01/2009, godz. 19:28]

#soldier problem jest własnie taki, że one trenują na #cw.pl :) grając na mixy :X


lelouch [13/01/2009, godz. 19:28]

@up zamiast grać na jakies lepsze klany :) mają mozliwosci:P


lolcio [13/01/2009, godz. 19:42]

Przecież w tym przypadku nie liczy się to jak grają tylko jak wyglądają i jak je można dobrze sprzedać.Tak kobiety w esporcie są produktem nie oszukujmy się.To , że mają swoje ligi – różowe loga etc to efekt tego , że coś im się za to należy.


sns [13/01/2009, godz. 20:14]

a ja powiem tyle
‘przelecialbym zAAz’


zinha [13/01/2009, godz. 20:39]

ktora to ta zAAz – macie fotke lub ten artykuł?


internetowyhejter-1Hdesio1gst [13/01/2009, godz. 20:54]

ja nie rozumiem po co dziewczynom konter, za gotowanie i mycie podłóg powinny sie wziac wkoncu ;-/

z poważaniem , internetowyhejter-1Hdesio1gst


zinha [13/01/2009, godz. 21:23]

ktora to ta zAAz – macie fotke lub link do tego artykułu?


easy [13/01/2009, godz. 21:38]

A GOOGLE GEJKU TO POSIADASZ?!

sory, ale jesli ‘bandycia’ – osoba ktora ma ledwo na mircu cos zabija, ma sensitive 10 i nie wie co to sterowniki to o czym tu mowic.
Kobiety graja beznadziejnie w csa, wiem to gralem przeciwko i “z”.
thx


easy [13/01/2009, godz. 21:38]

mowa o polskiej scenie.


soql [13/01/2009, godz. 21:49]

Kolejny, który myśli, że odkrył Amerykę? Sorry, ale taki Soldier czy easy – jesteście na scenie od roku, a 2 lata graliście ffa z sukcesami w top15?


kemoiz [13/01/2009, godz. 22:07]

Cicho tam koksie Ty dluzej nie jestes ;*


dominikk [13/01/2009, godz. 23:15]

http://frag-executors.com/upload/45926444.jpg

flip i flap :>


Soldier [14/01/2009, godz. 10:05]

Wybacz soql, ale taka jest prawda. Tak na prawdę czas pokaże i wyłoni najwytrwalszych. Z całą pewnością za rok będzie całkiem inaczej spostrzegany niż teraz.


Memorial [14/01/2009, godz. 10:43]

Wywiad fajny, Wiadomo iz druzyn z prawdziwego zdazenia żenskich jest ponizej 5 i nikt inny z poza tych nic nie osiagnie, smieszne jest to jak powstaje dywizja i tam laseczka gra 3 miesiace xD. te co graly i graja to beda grały a nowe to tylko jakis dofatek aby liga czy tam turniej nie zamknela sie na 3 teamach.

- Była moda na MULTIGAMINGI
- Była moda na dywizje JUNG
- Jest moda na dywizje female
- CDN…


Soldier [14/01/2009, godz. 10:58]

Będzie moda na seniorów …


znafca [14/01/2009, godz. 11:48]

Na scenie były tylko dwie babki które coś strzelały. Lady_frag i lola. :-) Reszta to jakiś mega żart.
Poza tym w Polsce to nawet na co popatrzyć nie ma, bo w naszym kraju w kontera to grają głównie te co ani wyglądają (więc “kariera” klubowej blachary/pokrewne odpadają), ani mają coś w głowie (kariera zawodowa też odpada) – zostaje konter/tibia/cokolwiek i brak perspektyw na życie.
Czołem, moi mili! 8-)


easy [14/01/2009, godz. 12:20]

#soql
w dupie byles gowno wiesz, nie wiesz kim jestem nie oceniaj.
i nie pieprz mi tu ze jestem na scenie rok czy dwa, bo zapytam kim jestes i nie uzyskam odpowiedzi.


fntttt [14/01/2009, godz. 12:28]

ale bym przelecial zAAz …


fntttt [14/01/2009, godz. 12:41]

btw, kobieca scena cs 1.6 jest wieksza od meskiej sceny css ;D


Soldier [14/01/2009, godz. 12:51]

Nie. Żeńska scena jest tylko bardziej medialna…


easy [14/01/2009, godz. 12:55]

wiecej supportu thats it.


Soldier [14/01/2009, godz. 13:33]

http://www.pgs-gaming.pl/serwis/esl-fg-d-link-pgs-vs-fearfactoryx-fi no i masz ci los.


venix [14/01/2009, godz. 13:59]

“Żeńska scena Counter-Strike’a w Polsce?” a co to?

Mowa tutaj o tych kobiecych botach ktore tylko bronia respa? tak, jak powiedzial ktos wyzej sa tylko w tych timach dla wypromowania multigamingu, bo raczej strzelic to moze ze 3 graczki w PL umieja. No offence, ale tylko powiedzialem fakt o ktorym kazdy wie.


internetowyhejter-1Hdesio1gst [14/01/2009, godz. 14:04]

btw ja moge jakas hot bejbe nauczyc walic hedy i nie tylko:- D


charlie_m [14/01/2009, godz. 15:18]

easy ja tez gralam z wieloma chlopakami i moge powiedziec, ze sa beznadziejni albo jest wielu, ktorzy sa ze mna rowni skillem dlatego nie wrzucaj wszystkich do jednego kosza. Problem babeczek polega na tym, ze jak juz zbierze sie 5 to nie potrafia sie zgrac albo graja na jakies mixy, przynajmniej tak to wygladalo swego czasu w pgsie, a grajac takie spary raczej niczego nie polepsza.
haha znafca chyba zartujesz hoho, bg bylo ogolnie dobrze zgranym klanem i szkoda, ze sie posypalo, ale nie powiedzialabym, ze Lady_Frag odstawala skillem hahaha :) potraficie tylko pisac, ze dziewczyny sa takie i takie, a jak myslicie kogo to zasluga, ze dziewczyny z MYMu sa takie dobre? Zapewniam, ze nie za sprawa ich samych.
btw. znafca pochwal sie swoja facjata oraz dyplomem ukonczenia Harvardu :-/


pancze [14/01/2009, godz. 15:25]

haha chyba nie wie z kim zadarła xD


easy [14/01/2009, godz. 15:27]

nie chcialo mi sie rozpisywac, nie uwazam ze kazda babka w lepszym gamingu gra slabo ;)
tu np pgs cos ze soba reprezentuje, ale malo grali, przynajmniej wtedy kiedy mialem jakis konktakt z anius.


znafca [14/01/2009, godz. 15:29]

EHEHEHE ale po co? Żebyś mogła się spalcować? :-) Nie musisz odpowiadać… ;-))))))


charlie_m [14/01/2009, godz. 15:30]

HEHE sory, ale nie bede rozmawiac z leszczem


easy [14/01/2009, godz. 15:33]

kretyn :D


magiol [14/01/2009, godz. 15:35]

tak sobie czytam, i niewiem po kogo stronie stanąc hmm chyba sie nie wypowiem na ten temat :D


magiol [14/01/2009, godz. 15:37]

chociaz powiem ze znafca ma racje, u nas osoba ktora gra rok moze wyrać z pgs. gdzie dziewczyny z mymu bija chlopakow z top 10 szwedzkiego esl. wiec hmmm? ino znafca troche racji ma.


Soldier [14/01/2009, godz. 15:42]

Charlie, trafiłaś w same sedno sprawy. Zero pcw z europejskimi klanami etc. Mało doświadczenia i za mało gry. To są Wasze główne problemy. Oczywiście mówię ogólnie, a nie o każdej z osobna.

Tak samo nigdy nie widziałem kobiety na DM. Hm, wolicie ffa?


b0b_ [14/01/2009, godz. 15:47]

a to wychodzi zeby kobieta na dm byla trzeba dac nicka ZANETKA KOWALSKA Z WAWKI ;*** <3


znafca [14/01/2009, godz. 15:49]

Główny problem, to bylejakość! :-) Dziewczyny mają teoretycznie lepsze predyspozycje do gry. Refleks itd., czemu nie są lepsze? A bo nie dają 100% z siebie. Faceci się starają, niektórzy jak grają są w swoistym “amoku”.
Ale w życiu jest tak samo – ilu facetów jest specjalistami w danych dziedzinach, a ile kobiet?
Takie są reguły życia. ;-]


Soldier [14/01/2009, godz. 15:54]

Prędzej się sugeruję Poprzednia/Bieżąca gra.


charlie_m [14/01/2009, godz. 17:56]

Znafca nie bede sie z Toba rozwodzic na temat predyspozycji kobiet w danych dziedzinach, a szczegolnie jesli chodzi o csa, bo juz kiedys rea o tym pisala ;-) ale wcale nie jest prawda, ze kobiety powinny byc lepsze, chociaz co prawda moga. Faceci przede wszystkim posiadaja wieksze zdolnosci wzrokowo-przestrzenne, tak sama jak lepiej trafiaja do celu itp. Poza tym maja tez lepszy zmysl strategiczny, wiec nic dziwnego, ze sa lepsi. Tak samo faceci czesciej sa lepszymi kucharzami, chociaz mowi sie “kobieta do garów”, ale to facet lepiej rozpoznaje różne smaki. :=~~)
Soldier ja czasami gram na dm, ale sie z tym nie afiszuje tylko robie swoje i zabijam.
I przede wszystkim to nie jest moj problem, bo nie gram w zadnym klanie i również, uwazam, ze dziewczyny powinny grac wiecej z meskimi teamami, ale nie macie prawa obrazac kogos za to, ze lubi sobie pograc, bo dla wiekszosc dziewczyn granie w cs’a to poprostu forma rozrywki.


rea [14/01/2009, godz. 17:59]

Soldier.. to malo najwyrazniej widziales..
a co do tematu nie chce mi sie go poruszac bo mi sie nie chce powtarzac.. myslcie sobie co chcecie..
z calym szacunkiem dla Lady_Frag, ktora naprawde jest legenda, ale co do skilla to niestety potrafilabym wymienic w kilka lepszych zawodniczek PL

pozdro


GwayhyR [14/01/2009, godz. 18:13]

charlie i rea – raczej nie chodzi nam o to, jakie jestescie w stosunku do facetow grajacych w kanterka, tylko o to, jakie jestescie w stosunku do dziewczyn z topowych druzyn na swiecie ;) Zreszta jak dziewczyny graja dla przyjemnosci to po co kontrakty? ;] Nie oszukujmy sie – d-link pgs czy FF, ktore z tego co sie orientuje w Polsce sa tymi topowymi na scenie female mają się tak do SK.Ladies jak druzyna z top 40 ESL PL do MYM czy fnatic. Odstajecie i tyle. Tak jak napisal magiol, dziewczyny z zenskiego MYM bija facetow i to ostro a wy macie problem z miernymi mixami z ESL. Nikt wam nie broni treningow na teamy, wystarczy, ze wejdziecie na odpowiedni kanal na mIRCu ;) warunki w postaci serwow itd. macie wiec nic tylko trenowac. Ale tutaj za duzo gadania z waszej strony a za malo konkretow.


Soldier [14/01/2009, godz. 18:17]

No to najwyraźniej mało widziałem :D.

A Ty Charlie widać, że grasz, a raczej trenujesz. Tego właśnie nie widać wśród przeciętniaczek (Chodzi mi o drużyny te nowo powstałe), które wolą popykać mile z chłopcami na ffa dla fanu.

Nie to, żebym był przeciwnikiem kobiecej gry, bo miło patrzy się na kobietę grającą w gierkę, którą tak lubimy. Mimo wszystko stało się tak jak z męskim incydentem – napadło stado roztargnionych 14-15 latek i taki mamy skutek, że wszyscy tak negatywnie się wypowiadają.


charlie_m [14/01/2009, godz. 20:22]

GwayhyR czemu Ty piszesz do mnie jakbym to ja grala w jakims klanie?:-~~) Kontrakty sa po to, bo sponsor tego wymaga, dziewczyny dostaja server, vt, czasami jakis sprzet oraz oplacane maja wyjazdy(czasami). Same dziewczyny to nie jedyny problem. Poza tym łatwo tak kazdemu porownac mym do ff czy innego polskiego klanu i powiedziec, ze sa takie i owakie. Roznica polega na tym, ze dziewczyny z MYMu sa wspierane przez swoj klan i do tego gre maja oplacana, czyli maja staly dochod gotowki, przez co maja wieksza motywacje oraz przymus gry na wysokim poziomie, ponadto dziewczyny same tego nie osiagnely, tylko w osciagnieciu sukcesu pomoglo im wsparcie chlopakow z druzyny m.in. TaZ i innych osob. I to nie tylko MYM ma takie wsparcie. Dlatego jesli masz zamiar porownywac polska scene do zachodniej, to najpierw okresl kto jakie ma warunki itp. I Nie mam zamiaru z Toba wiecej dyskutowac, bo z tego co widze, to Ty zawsze wypowiadasz sie negatywnie na temat dziewczyn grajacych w csa. Ja sama nie jestem zwolenniczka klanow typu UCP, gdzie sa same dziewczyny po 15 lat i zamiast wnosic jakies pozytywy do tej sceny, pokazuja sie jedynie od strony negatywnej ;-). Ale jesli dziewczyny chca grac, to co wam do tego, czy odrazu musicie oczekiwac, ze bede najlepsze. W Polsce sa dziewczny, ktore moglyby duzo osciagnac, ale albo sa one w roznych klanach albo sie nie lubia, albo tez juz nie graja. Sa tez klany, ktore staraja sie i duzo od siebie daja, chociaz tak naprawde nic z tego nie maja;)
btw. Soldier ja nie trenuje, bo nie mam po co. :~~)


Soldier [14/01/2009, godz. 20:32]

No właśnie, a dlaczego :d?


GwayhyR [14/01/2009, godz. 20:55]

Pisalem osobowo, bo jakoś tak mi łatwiej było ;p przepraszam jeśli to odebrałaś jako atak. Kierowałem to ogólnie do dziewczyn grających w poważnych multigamingach.
Pisałaś, że grają for fun, więc w ogóle moim zdaniem nie powinny się brać za mg jeśli tak to traktują. Jeśli jest inaczej, to niech poważnie do tego podchodzą. Dziewczyny z MYM grają na wysokim poziomie wcześniej, niż przyszedł Taz i ekipa. Zresztą wątpię, że to jest taka straszna pomoc, bo najzwyczajniej MYM.cs nie ma na to czasu (treningi itd.). U nas na przykład d-link PGS też ma wsparcie od dywizji męskich, czy osób postronnych. Widzisz wypowiadam się negatywnie, bo nie widzę postępów w grze dziewczyn a widze postępy w organizacji. Nieba wam, dziewczynom uchylają jak na polskie warunki a dalej gracie jak grałyście. Nie miałbym NIC przeciwko, jeśli widać byłoby jakieś postępy. Może i Ci wiadomo ale swego czasu nawet pomagałem dziewczynom (wtedy z UF) i nawet teraz cośtam zawsze podpowiem (w miare swoich możliwości). Efekty było widać tyle, że ja włożyłem w to trochę pracy a dziewczyny rozpadły się po miesiącu :/ dlatego się zraziłem i każdy, kto tego doświadczy będzie miał tak samo ;) Ja tam życzę powodzenia, bo chciałbym, żeby dziewczyny z polskiej sceny coś znaczyły na turniejach międzynarodowych. Do tej pory jednak flowers (chyba już nawet ona nie gra, a szkoda bo miała predyspozycje) potrafiła palnąć, że występ PGS w Paryżu to sukces. No bez obrazy ale zero oporu na topowe teamy (bodajże do 2 i do 3 dostały z MyM i SK z tego co pamietam) to g nie sukces.


GOLOMB [14/01/2009, godz. 21:07]

faceci nie znaja sie na kolorach a kobiety na przestrzennym mysleniu i strategi :P od zawsze wiadome :D nic zlego w tym nie widze :P czasami grywam z Charlie i wcale jej nie traktuje jakos inaczej :)


FOMFNY [14/01/2009, godz. 21:10]

Z tymi kolorami to jakaś bajka.


GwayhyR [14/01/2009, godz. 21:29]

FOMFNY – racja, vide malarze ;) Pokazcie kobiete, ktora dorownala Monetowi w operowaniu barwami ;) a co do strategii to na Boga chodzi o rywalizowanie miedzy ta sama plcia, wiec predyspozycje maja takie same ;o


Soldier [14/01/2009, godz. 21:41]

Co do strategii/taktyki. Kobiety jak zauważyłem ‘myślą’/tworzą całkiem dziwne taktyki :D. Niektóre wydają się śmieszne, ale są skuteczne :d.


venix [14/01/2009, godz. 23:36]

GwayhyR a Ty umiesz grac w ta gre, ze dziewczyny uczyles grac?:)


attyla [14/01/2009, godz. 23:43]

Co do taktyk nigdy nie zapomne taktyki les seules na eswc jak biegały w koło na inferno na dużym:D w 5:D swietna takta;D


Soldier [15/01/2009, godz. 09:34]

O to właśnie mi chodziło:D.


GwayhyR [15/01/2009, godz. 09:45]

venix – costam umiem, nie obawiaj sie ;) tym bardziej, ze teoria jest o wiele latwiejsza od praktyki :D


venix [15/01/2009, godz. 10:15]

gwayhyr, w sumie racja :) dobrze ze nie odebrales mojego posta jako atak, bo po prostu widzialem Cie w roli newsmana a nie gracza wiec stad to pytanie ;]


rea [15/01/2009, godz. 15:12]

GwayhyR a wiesz ze z tym ostatnim dosc dlugim komentem sie zgodze?
W PL jest generalnie problem z tym ze po 1 dziewczyny traktuja to jak zabawe nie jak jakies dlugoterminowe, powazne zajecie, a pozniej sie dziwia ze sa maskotkami jakiegos klanu. A po 2 nie kozystaja z wszystkich mozliwosci jakie maja.. Osobiscie na palcach jednej reki potrafilabym wyliczyc laski, ktore ogladaly demka cos z nich wynoszac, ogladaly systematycznie mecze, graly dm i poswiecaly dziennie grze wiecej niz 3h..
Maja latwiej, bo laskom chetniej ktos zaproponuje pomoc, jak wiemy dosc latwy marketing, a na dodatek pomagaja tez chlopcy… Tylko czemu nikt z tego nie korzysta?
Z zagranicznym klanem ustawic sobie spara nie jest ciezko.. wystarczy chciec..
Swoje w zyciu pogralam, nie uwazam ze osiagnelam wszystko, nie uwazam tez ze bylam dobra, bo zawsze uwazam ze moze byc lepiej. Ale jak widze co sie dzieje teraz, tworzy sie klan za klanem, z cs.pl niedlugo chyba zrobi sie feminaunited.com.PL, jeszcze dochodzi do tego jakies wyciaganie swoich klotni na oficjalnych forach.. Juz nie mowiac o tym ze mialam okazje nawet niedawno zagrac przeciwko niektorym chociazby mixem i nie zauwazylam aby ktoras grzeszyla skillem czy jakimis innymi zdolnosciami.. moze poza niewyparzona buzia i robieniem fejmu na SK… dla niektorych to wlasnie oznacza granie – lans ze jestem laska i strzele czasem head’a no i zdjecie cyckow na SK i oby jak najwiecej sie w okol nich dzialo…
Mierzi mnie jak obserwuje obecny poziom, ale co ja moge? :D


rea [15/01/2009, godz. 15:16]

dodam jeszcze, nie szufladkujmy wszystkich do jednego wora,
wyjatki przeciez sie zdarzaja :]


Soldier [15/01/2009, godz. 15:25]

Mi się wydaje, że to cs.pl właśnie zrobiło takie wielkie halo o kobiecych gamingach… Wcześniej mało co się słyszało i był spokój, a teraz wszędzie dyskusje na ten temat.


GwayhyR [15/01/2009, godz. 17:57]

venix – nigdy nigdzie nie pisalem newsow, wiec nie wiem czemu widziales mnie w roli newsmana ;p a nie biore tego jako atak, bo niby czemu mialbym? Nie jestem zadnym topowym graczem, wiec malo osob wie jak gram na necie/lanie ;d Gram for fun tylko, wiec spokojnie ;)

rea – ujelas sedno ;)


Dodaj komentarz

Musisz się zalogować, żeby móc dodawać komentarze.


Dzisiejsze aktualności




eSpmania TV


  • Ankieta
    • Które miejsce zajmie FX na IEM ?
    • Wygra (35.0%, 8 głosów)
    • Podium (26.0%, 6 głosów)
    • TOP2 na 100% (17.0%, 4 głosów)
    • Po za pierwszą trójką (17.0%, 4 głosów)
    • Odpadną w grupie. (4.0%, 1 głosów)

    Wszystkich głosujących: 23

    Loading ... Loading ...

  • Słowa kluczowe

    Najpopularniejsze informacje

    Kategorie

    Archiwum wiadomości